CTEQ becomes Repreneuriat Québec: what you need to know

Le CTEQ devient Repreneuriat Québec : ce qu’il faut savoir

Are you looking for support from the CTEQ (Centre de transfert d'entreprise du Québec) in business transfers? It now has a new name: Repreneuriat Québec . The organization maintains its mission, but is expanding its service offerings and positioning itself even more firmly as a key player in entrepreneurial succession in Quebec.

Why this name change?

The CTEQ's change of identity to Repreneuriat Québec reflects a new era in Quebec's business ecosystem. As its president and CEO, Alexandre Ollive , mentioned in an interview with La Presse , "we are entering the decade of takeovers." With nearly 50,000 businesses considering a transfer over the next five years, the organization wants to better reflect this reality and provide entrepreneurs with more targeted tools.

Enhanced services for growing businesses

One of the significant additions in this transformation is a tailor-made support service for companies with a turnover of more than 2 million . Repreneuriat Québec relies on a personalized approach, which extends to the transaction , by mobilizing experts from various backgrounds.

This allows business leaders to benefit from advice adapted to their reality, whether they are in the sales , takeover or strategic preparation phase.

A more efficient digital platform

The Index platform, which connects business buyers and sellers, has also been enhanced. It facilitates confidential networking, allows for the conclusion of non-disclosure agreements (NDAs) online, and will soon be equipped with corporate modules accessible to regional partners, such as CLDs or financial institutions.

A major economic challenge

Despite the importance of business transfers, 61% of owners do not have a succession plan , according to Repreneuriat Québec. This lack of preparation delays transactions and can jeopardize business continuity. Yet, the statistics are clear: 87.5% of businesses supported survive more than 5 years after their transfer.

Taking over an existing business also means injecting new ideas, fresh capital and new ambitions , which promotes productivity, innovation and the economic sustainability of Quebec.

TRNSFR and Repreneuriat Québec: a common objective

At TRNSFR , we share the same ambition as Repreneuriat Québec: to simplify the business transfer process and make it accessible, supervised, and sustainable. Whether you are a seller or buyer, our platform guides you through the essential steps, with technological tools, expert partners, and an approach focused on the success of each transaction.

Were you looking for the CTEQ? It's now called Repreneuriat Québec , and that's excellent news for all entrepreneurs looking for succession or acquisition.

👉 Find out how TRNSFR can support you in your business transfer

0 comments

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Forfaits

Vendre une entreprise

PRO

POUR LA BASE ET UNE VISIBILITÉ AUGMENTÉE

  • Service å la clientéle 24/7 - fonctionnement de la plateforme
    Conseils pour maximiser la valeur de votre entreprise
  • Modèles de documents légaux (Lettre d'intention, contrat d'achat, etc)
  • Listes pratiques par rapport å toutes les étapes de la transaction
  • Affichage de la propriété sur le site web de TRNSFR sous une catégorie POUR UNE DURÉE DE 12 MOIS
  • Calculateurs
  • Guides complets
  • Appel de consultation gratuit de 30 minutes fiscaliste
  • Appel de consultation gratuit de 30 minutes comptable CPA
  • Publication de l'annonce sur Facebook, LinkedIn et Instagram
  • Diffusion å notre liste de courriel d'acheteurs potentiels
  • Possibilité de vendre votre entreprise par même å la place de payer un courtier dans les 2% à 10% de la valeur de la transaction.

99.99$

DÉBUTER

PAIX D'ESPRIT

LA BASE AINSI QUE L'AFFICHAGE ULTIME POUR RÉUSSIR VOTRE TRANSFERT D'ENTREPRISE

  • Service à la clientèle 24/7 - fonctionnement de la plateforme
  • Conseils pour maximiser la valeur de votre entreprise
  • Modèles de documents légaux (Lettre d'intention, contrat d'achat, etc)
  • Listes pratiques par rapport à toutes les étapes de la transaction
  • Affichage de la propriété sur le site web de TRNSFR sous une catégorie POUR UNE DURÉE DE 12 MOIS
  • Calculateurs
  • Guides complets
  • Appel de consultation gratuit de 30 minutes Fiscaliste
  • Appel de consultation gratuit de 30 minutes CPA
  • Appel de consultation gratuit de 30 minutes Légal / Notaire
  • Appel de consultation gratuit de 30 minutes Marketing
  • Affichage dans plusieurs catégories d'entreprises sur le site web
  • Diffusion à notre liste de courriel d'acheteurs potentiels
  • Possibilité de vendre votre entreprise par vous-même à la place de payer un courtier dans les 2% à 10% de la valeur de la transaction

499.99$

DÉBUTER

BASE

POUR AVOIR LES DOCUMENTS ET LE PROCESSUS

  • Conseils pour maximiser la valeur de votre entreprise
  • Modéles de documents légaux (Lettre dintention, contrat d'achat, etc)
  • Listes pratiques par rapport à toutes les étapes de la transaction
  • Affichage de la propriété sur le site web de TRNSFR sous une catégorie POUR UNE DURÉE DE 6 MOIS
  • Calculateurs
  • Guides complets
  • Affichage dans UNE catégorie d'entreprises sur le site web
  • Possibilité de vendre votre entreprise par vous-méme à la place de payer un courtier dans les 2% å 10% de la valeur de la transaction

9.99$

DÉBUTER